loading...
شیوه ی درست زندگی کردن
امیرمهدی آقاگلی بازدید : 23 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (0)
معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین:
بحارالانوار شیوه درست زندگی کردن را می‌آموزد

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: کتاب بحارالانوار از مشهورترین‌ آثار علامه محمدباقر مجلسی است که مسلمانان با مطالعه این کتاب می‌توانند با شیوه درست زندگی کردن ایده‌آل اسلامی آشنا شوند.

خبرگزاری فارس: بحارالانوار شیوه درست زندگی کردن را می‌آموزد

 

حجت‌الاسلام‌ علی عباسی امروز به مناسبت بزرگداشت علامه محمدباقر مجلسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: کتاب بحارالانوار شیوه و نحوه درست زندگی کردن را به مسلمانان می‌آموزد و آنان با بهره‌گیری از مطالب این کتاب می‌توانند با راهکارها، شیوه‌ها و روش‌های درست زندگی کردن آشنا شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: مسلمانان با بهره‌گیری از شیوه‌های درست زندگی کردن می‌توانند برنامه زندگی خود را براساس آن تنظیم و اجرا ‌کنند تا زندگی موفقی داشته باشند.

عباسی اضافه کرد: آحاد جامعه با بهره‌گیری مطلوب از مطالب کتاب بحارالانوار می‌توانند بنیان خانواده خودشان را مستحکم‌تر و مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی‌ را در زندگیشان کاهش دهند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین یادآور شد: آحاد جامعه در برخورد با مشکلات، با مطالعه آثار کتاب‌های علامه مجلسی می‌توانند با فکر و اندیشه مناسب بهترین راهکار را برای برطرف کردن آن مشکلات بیابند و آن را به نحو مطلوبی برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه کتاب بحارالانوار راه زندگی کردن را به آحاد جامعه می‌آموزد، اذعان کرد: برای استفاده بیشتر آحاد جامعه از کتاب بحارالانوار باید تبلیغ دینی مناسبی در بین اقشار مختلف جامعه صورت گیرد تا آنان مطالعه خودشان را از این کتاب‌ افزایش دهند.

با فرهنگ‌سازی مطلوب می‌توان استفاده مردم را از کتاب بحارالانوار ارتقا داد

عباسی ابراز کرد: کتاب بحارالانوار نیازهای علمی و دینی علما و اساتید فرهیخته دین را به خوبی برطرف کرده و در صورتی که آنان به مطالب علمی گسترده‌تری نیاز داشته باشند، به راحتی می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استفاده اقشار مختلف جامعه از کتاب بحارالانوار متفاوت است، بیان کرد: استفاده دانشجویان از این کتاب به صورت نسبی و روحانیون حوزه‌های علمیه مطلوب است که در این راستا با فرهنگ‌سازی مطلوب در جامعه می‌توان استفاده آنان را از آثار فرهیخته علامه مجلسی ارتقا داد.

وی با بیان اینکه در برخی موارد اقشار مختلف جامعه از مطالب کتاب بحارالانوار به دلیل حجم گسترده مباحث مذهبی نمی‌توانند استفاده مطلوبی بکنند، گفت: در این مواقع آحاد جامعه باید از آثار کتاب‌های علمای دینی دیگری از جمله آیت‌الله مکارم شیرازی مانند تفسیر نمونه استفاده کنند، چراکه ایشان در تألیف این کتاب از آثار کتاب‌های با ارزشمند علامه محمدباقر مجلسی به عنوان منبع استفاده کرده و مردم می‌توانند با مطالعه این کتاب بهره مفیدتری ببرند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین یادآور شد: هر فردی نمی‌تواند به آسانی 110 جلد کتاب بحارالانوار را در کتابخانه شخصی خود جا دهد به همین دلیل به برای مطالعه این کتاب به کتابخانه‌های عمومی و تخصصی مراجعه می‌کنند.

بحارالانوار روایات ائمه اطهار (ع) را در دین اسلام ماندگار کرد

وی دل‌سوزی علامه محمدباقر مجلسی برای نشر معارف اسلامی را از ویژگی‌های بارز ایشان عنوان و بیان کرد: این علامه با تلاش مضاعف روایات اهل‌بیت (ع) را که در انواع کتاب‌های اسلامی پراکنده بود با نظم و انضباط خاصی در یک مجموعه کتاب بحارالانوار جمع‌آوری کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه علامه محمدباقر مجلسی روایات ائمه‌ اطهار (ع) را از انحرافاتی که دشمنان قصد داشتند ایجاد کنند، حفظ کرد، ابراز کرد: این علامه با نوشتن کتاب‌های خود از ظلم و ستم توسط حاکمان مستبد به مردم جلوگیری و همواره برای برپایی عدالت در جامعه تلاش می‌کرد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: اکنون کتاب بحارالانوار با عنوان‌های مختلفی از جمله سیاسی، اجتماعی، فردی و عبادی در 110 جلد منتشر شده و علما و اساتید فرهیخته از آن استفاده مطلوبی می‌کنند.

عباسی با اشاره به اینکه زمینه از بین رفتن روایات اهل‌بیت (ع) که به صورت پراکنده در کتاب‌های مختلفی بیان شده به مرور زمان بیشتر بود، خاطرنشان کرد: در این راستا علامه محمدباقر مجلسی برای جلوگیری از بین رفتن این روایات آنها را در عنوان‌های مشخص دسته‌بندی و در یک کتاب جمع‌آوری کرد تا ماندگاری روایات ائمه اطهار (ع) در تاریخ دین اسلام ماندگار باشد.

وی اذعان کرد: باید از علمای دینی به ویژه علامه محمدباقر مجلسی که شیعه برای بقای روایات ائمه اطهار (ع) مدیون ایشان است، تجلیل کرد تا یاد و خاطره آنان همیشه در تاریخ اسلام باقی بماند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین یادآور شد: علامه محمدباقر مجلسی در خانواده مذهبی، با تقوا و صاحب علم و فضیلت در اصفهان متولد شد و اکنون نیز مزارش در اصفهان جوار پدر بزرگوارشان محمد تقی مجلسی‌ است.

 

نظربدهید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 5
  • بازدید سال : 31
  • بازدید کلی : 983